Офіційний відділ




ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
 № 1 «ДЗВІНОЧОК"
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ЖМЕРИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 
ВІННИЦЬКОЇ  ОБЛАСТІ
  ЗАТВЕРДЖЕНО   
                                                              Загальні збори  закладу дошкільної освіти
                                               Протокол № 3 від  27.11.2019 р.
                               Директор   О.А. Рудяк

 СТАТЕГІЯ  РОЗВИТКУ   ЗДО № 1  «Дзвіночок»»
на період до 2023р.
ЗМІСТ…………………………………………………………….……………………...2
ВСТУП…………………………………………………………….……………………...3
Паспорт   Стратегії  розвитку……. ………………………………..……………………5
Аналіз діяльності ЗДО «Дзвіночок»…………..…………….…….…………………….7
2.1.  Загальна характеристика   закладу дошкільної освіти    
2.2. Аналіз діяльності
2.3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок Стратегії
розвитку  ЗДО «Дзвіночок»
Проекти з реалізації завдань  стратегії розвитку…………………………………….12
І проект «Здоров’я  збережувальне середовище» ….. ………………………………13
II проект «Кадри» …...…………………………………………………………………16
IІІ проект «Виховання і розвиток особистості дитини» ….…………………………18
ІV проект « Соціально – психологічний  супровід  освітнього процесу » …….…..22
V. Проект « Інтеграція LEGO  - конструювання в освітній процес ЗДО» …..…… 24
VІ проект  «Матеріально-технічне забезпечення» ……………………….…………26
                                                                                    

                 Вступ                                                                                                                         Розвиток закладу дошкільної освіти в умовах реалізації нової державної освітньої політики, основними орієнтирами якої є:                                                  створення умов для збереження, зміцнення здоров’я вихованців                                становлення відкритої, гнучкої і доступної системи освіти                                        недостатня готовність і включеність батьків в управління якістю освіти дітей через суспільно – державні форми управління                                                              необхідність інтенсифікації педагогічної праці, підвищення її якості та результативності щодо застосування сучасних освітніх технологій                          необхідність створення сфери додаткових освітніх послуг,                                        створення в дитячому садку системи інтеграційної освіти, що реалізує право кожної дитини на якісну та доступну освіту                                                                підвищення якості освіти в ЗДО через впровадження сучасних педагогічних технологій, в тому числі інформаційно-комунікаційних .                                            Планування розвитку освітньої системи ЗДО до 2023 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності ЗДО, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед закладом в нових економічних і соціокультурних умовах міста.На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників освітнього процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дітей.Програма розвитку закладу дошкільної освіти визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обгрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників навчально-виховного процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.                                                                                         

 Як зазначено в Концепції Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти, основним завданням дошкільної освіти є збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини, виховання любові до Батьківщини, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій та звичаїв, свідомого ставлення до себе, оточення та навколишнього природного середовища, формування особистості дитини. Сьогодні увага педагогів направлена на створення нової моделі дошкільного навчального закладу, який використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту, на оновлення навчальної бази установи. Новий контекст дошкільної освіти змушує педагогів змінювати свою роль у реалізації освітніх програм, педагог має активізувати процеси самовиховання та саморозвитку, ознайомлюватися з новими ідеями, оволодівати новими освітніми технологіями, співпрацювати з батьками своїх вихованців.                                                                                                                          
Тому стає актуальним визначення стратегічних пріоритетів розвитку закладу та шляхів їхньої реалізації. Нова Програма визначає стратегічні пріоритети розвитку закладу дошкільної освіти, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти. Програма містить комплекс методичних, матеріально-технічних, управлінських проектів із визначенням шляхів їх реалізації та джерел фінансування. У ній максимально враховано суспільні потреби батьків щодо рівня освіти, розвиток науково-інформаційних технологій, досягнення в галузі педагогічних новацій.
 Стратегія  розвитку закладу дошкільної освіти № 1 на 2019 – 2023 роки покликана суттєво покращити матеріально-технічне забезпечення закладу.
1.Паспорт  Стратегії  розвитку
Підставою  для розробки програми є необхідність удосконалення змісту діяльності навчального закладу.
Нормативно-правова база
–  Конституція України;
–  Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року;            – Закони України:
*  «Про освіту»,
*  «Про дошкільну освіту».
*  «Про охорону дитинства»;
* «Про захист персональних даних».
– Розпорядження Кабінету Міністрів України:
* від 27.08.2010 № 1721-р «Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року»; ·
– Накази Міністерства освіти і науки України:
* від 13.09. 2010 № 868 «Про виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 785»;
* від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти».
* від 11.10.2017р. лист № 119-249 «Щодо організації взаємодії ЗДО з батьками вихованців».
* від 19.04.2018р. лист № 1\9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»
Розробники Стратегії                                                                                  
Заклад дошкільної освіти № 1 «Дзвіночок»  Жмеринської  міської ради
Авторський колектив: Директор ЗДО №1  «Дзвіночок»  – Рудяк О.А.
вихователь-методит, практичний психолог:  Гонтова А.А.
Учасники програми Трудовий колектив дошкільного навчального закладу, громадські організації та сім’ї вихованців закладу.
Мета Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності.
Завдання
– створити умови для формування здоров’я збережувального середовища в навчальному закладі;
– здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника;
–  забезпечити якісне управління освітнім процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;
– розвиток профільного спрямування закладу;
– створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;
– оптимізувати роботу з батьками та громадськістю.
 Терміни реалізації  2019-2023рр


                                                                
         Структура  Стратегії
                                           Вступ                                          
    Паспорт    Стратегії                                                                                         
    Аналіз діяльності ЗДО.                                                                                    
    Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку ЗДО           «Дзвіночок»                                                 
    Проекти з реалізації завдань  Стратегії розвитку

Ресурсне забезпечення Стратегії розвитку
Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та методичної бази закладу; підвищення ефективності надання освітніх послуг, формування іміджу  закладу.                                                                                                                    Аналіз діяльності ЗДО № 1  «Дзвіночок»                                                                             
2.1.  Загальна характеристика   закладу дошкільної освіти «Дзвіночок»
Заклад дошкільної освіти № 1  «Дзвіночок» розташований  по вул.  Барляєва 13. Має свою цікаву, багаторічну історію, яка розпочалась ще в  далекі довоєнні роки. Із слів старожилів дане  приміщення було побудоване в 1938 році і належало Жмеринському  тютюново – ферментаційному  заводу. З 1944  по 1947 рік половину  споруди було віддано під дитячий  садок, іншу – під робітничий  гуртожиток, пізніше  передали в оренду відділу  охорони  здоров’я для дитячого садка – ясел. Побудований в тихому мальовничому куточку, оточене фруктовим садом, лісом та  полем. Дитячі майданчики великі та просторі.                                    Розрахований на 4 групи, але під час будівництва одна група переобладнана на спортивну залу.  27 липня  2006 року № 69  на  підставі рішення  сесії  Жмеринської міської ради  щодо навчальних закладів всіх  форм власності.                                                                                                                          

Скорочена назва: ЗДО №1 «ДЗВІНОЧОК»  М. ЖМЕРИНКИ.                                                                                            
Юридична адреса  закладу:  23100, Вінницька область, м. Жмеринка, вул. Барляєва 13   т- (04332) 2- 22- 53.                                                                                                                                                

 КОД ЕДРПОУ: 34626237.                                                                                                                                                                                                    
Проектна потужність за ліцензованим обсягом  – 136 дітей.                     
Реальна наповнюваність – 123 дитини                                                                            Загальна  кількість груп  - 4групи , з них -                                                                                                                                                                                                                                           - Груп для дітей віком до 3 років – 1, з перебуванням  - 10.30 год   
 - Груп для дітей віком  від 3 років – 3, з перебуванням – 10.30 год                                                (2  групи  з інклюзивним  супроводом – середня «Джунглі», старша «Ромашка»)                                                                                                              
У ЗДО створені сприятливі умови для формування життєвої компетентності дошкільників.
                                                                             
Загальна площа земельної ділянки, що прибирається двірником -  4266 м. кв  (обладнано  4 дитячих майданчиків загальною площею , фізкультурний майданчик площею 992 кв. м.  
Опалювальна площа 939, 8 м.кв .,                                                                                  Штатний розпис відповідає вимогам типового. Кількість працівників-34  особи
Головною метою ЗДО є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, створення сприятливих умов для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, для її фізичного, розумового і духовного розвитку, формування її життєвої компетентності.
Діяльність колективу ЗДО № 1 «Дзвіночок» спрямовується на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:
збереження та зміцнення фізичного й психічного здоров’я дітей;
формування всебічно розвиненої особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів дітей;
забезпечення готовності продовжувати освіту;
корекцію відхилень та вад фізичного та мовного розвитку;
забезпечення соціальної адаптації дітей .
                                            
2.2. Аналіз діяльності ЗДО №1 «Дзвіночок »


Напрямок діяльності

Сильні сторони
(Потенційні внутрішні переваги)

Слабкі сторони
(Потенційні внутрішні недоліки)
Організація освітнього процесу
1.Чітке блочно-тематичне планування освітнього процесу.
2. Широке впровадження ІКТ-технологій в освітню роботу закладу. 80 % педпрацівників володіють комп’ютером. 3.Належний розвиток, навчання, виховання дітей дошкільного віку, підготовка до навчання в школі
4.Організація гурткової роботи в ЗДО.
5. Належний рівень програмно-методичного забезпечення для успішної організації освітнього процесу.
6.Гнучкість, диференціація педагогічного процесу .
7.Високий показник власних напрацювань колективу:
 8.Впровадження в практику роботи інновацій.
9. Наявність мультимедійного обладнання для проведення освітньго процесу.
10.Участь та призові місця педагогічного колективу в міських та обласних конкурсах.
1. Недостанє забезпечення матеріально-технічної бази сучасним стандартам.
2. Недостатність педагогічних та технічних кадрів.
Кадрова політика, управління персоналом
1.Ефективний менеджмент, перевага демократичного стилю управління.
2.Належний рівень професійної компетентності персоналу.
3.Моральна і психологічна згуртованість колективу.
4. Чіткість в розподілі та якісне виконання обов’язків.
1. Недостатнє бажання педагогів закладу друкувати свої надбання на сторінках періодичних видань.
Маркетинг
1.    Позитивний імідж дошкільного закладу в місті.
2.    Висвітлення інформації про діяльність дошкільного закладу на веб-сайті дошкільного закладу.
3.    Участь закладу в інтернет конкурсах.
2. Висока наповнюваність груп.
Інновації
1. Активне використання та впровадження педагогами  інноваційних та педагогічних технологій в освітній процес.
2. Систематичне використання в освітньому процесі проектної технології.
3. Впровадження в роботу з дітьми  інтегрованої зображувальної діяльності.
1. Недостатність фінансування для більш широкого впровадження та використання інноваційних технологій, альтернативних методик
Фінансування
1.Стабільність бюджетного фінансування.
1.Недостатність коштів на незахищених статтях.
2. Недостатність фінансування для забезпечення стимулюючих виплат педагогам.
Матеріально-технічне забезпечення
1.100% заміна віконних блоків на енергозберігаючі.
2. .Оновлення розвивального середовища в ЗДО.
3. Значне покращення санітарних умов (капітальні ремонти санвузлів та харчоблоку), методичного кабінету.
4. Реконструкція котельні (опалення автономне )
5. Поповнення групових кімнат сучасними меблями, та ігровими осередками.
6. Високий відсоток забезпечення комп’ютерною технікою (50%  за рахунок збереження особистих речей на робочому місці)
Недостатнє
забезпечення комп’ютерною технікою,
Зношений стан технологічного обладнання (плита електрпична, машинка пральна, електром’ясорубка).
Не відповідає вимогам пожежної безпеки облаштування коридорів (підлога,пороги).
4. Аварійний стан асфальтового покриття на території ЗДО.


2.3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок  Стратегії  розвитку закладу дошкільної  освіти  «Дзвіночок»
Виходячи з аналізу діяльності  закладу дошкільної освіти «Дзвіночок» ми визначили  мету Стратегії :
Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить якісну освіту дітям та розвиток власної професійної компетентності педагогам.
Завдання програми:
забезпечити якісне управління навчально-виховним процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;
створити умови для формування здоров’я збережувального середовища в навчальному закладі;
створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;
здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника;
удосконалити предметно-розвивальне середовище в групах;
оптимізувати роботу з батьками та громадськістю;
розвиток профільного спрямування закладу;
створити оптимальні організаційно-педагогічні, санітарно-гігієнічні навчально-методичні і матеріально-технічні умови для сталого функціонування ЗДО;
Діяльність закладу спрямована на забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку.
Напрями діяльності закладу дошкільної освіти:
реалізація державної політики в галузі освіти;
забезпечення фізичного та психічного розвитку дітей;
розвиток творчих здібностей дітей;
створення умов для забезпечення наступності між дошкільною ланкою та початковою школою.
створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвої компетентності вихованців;
оновлення змісту, форм і методів виховання і навчання відповідно до вікових особливостей дітей
Принципи роботи за Програмою:
нормативності (у роботі керуватися основними законодавчими та нормативними документами);
динамічності (передбачає оперативне реагування на зміни в освітньому середовищі);
комплексності (передбачає рівноцінну реалізацію усіх завдань, які стоять перед дошкільним закладом);
колективної та особистісної відповідальності за процес і результати діяльності дошкільного закладу;
рефлексії (на раціональному рівні це надасть можливість конструктивно аналізувати зроблене, на емоційному – зберігати та поглиблювати емоційно-творчу атмосферу в колективі).
Умови реалізації програми:
Запровадження нових педагогічних та управлінських технологій.
Система постійного відстеження якості надання освітніх послуг.
Організаційне та функціональне оновлення діяльності методичної служби
Очікувані результати:
будуть створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти;
буде сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;
буде сформований морально-духовний розвиток дитини,ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал;
в дітей будуть сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі;
будуть раціонально використовуватися освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу;
будуть створені сприятливі умови для підвищення методичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів;
буде покращена матеріально-технічна база дошкільного закладу;
буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг;
буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу.
Проекти з реалізації Стратегії  розвитку закладу дошкільної освіти № 1 «Дзвіночок»
І. Проект «Здоров’я  збережувальне  середовище»
II.Проект «Кадри»
III. Проект « Виховання  і розвиток  особистості»
ІV. Проект « Соціально – психологічний  супровід  освітнього процесу»  
V. Проект «Інтеграція LEGO  - конструювання в освітній процес ЗДО»                                                       
VІ.Проект  «Матеріально-технічне забезпечення»

 Очікувані результати

Основними результатами Стратегії розвитку  закладу дошкільної освіти №1«Дзвіночок» будуть системні позитивні зміни в його діяльності, зокрема:
– створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти;
– сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності;
-підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;
-сформований  морально-духовний розвиток дитини,ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал;
- в дітей сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі;
– раціонально використовуватимуться освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу;                                                                                            
- створені сприятливі умови для підвищення теоретичної, методичної, практичної  та психологічної підготовки педагогічних кадрів ;
-буде покращена матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти;
– буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг; 
– буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу.
Контроль, корекція програми
Системний моніторинг реалізації Програми та її фінансування; участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти
І проект   «Здоров’я збережувальне середовище»
Мета проекту – залучення дітей до здорового способу життя в умовах дошкільного навчального закладу та сім’ї, формування мотиваційної установки на здоровий і активний спосіб життя педагогів і дітей.
Завдання:
створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в навчальному закладі;
зміцнювати й загартовувати організм дитини;
сприяти розвитку фізичних якостей;
поповнити матеріальну базу для роботи з фізичного виховання.

Пріоритети:

–  здоров’я дітей
–  загартовуючі заходи
–  оптимальний руховий режим



   Заходи з реалізації проекту:

№ п\п
Зміст заходу
Термін виконання
Виконавець
Очікуване фінансування
1.
Впроваджувати в практику роботи нетрадиційні методи, альтернативні технології, освітні програми щодо формування здорового способу життя дошкільників.
2019-2022
директор , вихователь- методист, інструктори з фізкультури та плавання, вихователі груп
Не потребує
2.
Впроваджувати в практику роботи закладу дошкільної освіти  оздоровчих технологій.
Постійно
Вихователь – методист, педагоги
Не потребує
3.
Забезпечувати ЗДО методичною літературою з окресленої проблеми.
Постійно
директор , вихователь- методист
педагоги
2000 грн.
4.
Систематично здійснювати медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей.
Постійно
 директор , вихователь- методист, старша медична сестра
Не потребує
5.
Організувати проведення з педагогами соціально-педагогічних, психологічних та валеологічних майстер-класів та тренінгів з метою удосконалення здоров’я зберігаючого середовища в ЗДО та в родинах вихованців
2019-2022
Вихователь- методист психолог
Не потребує
6.
Запровадити комплекс заходів щодо попередження травмування та нещасних випадків під час освітнього процесу
2019 -2022
директор
Не потребує
7.
Контролювати відповід-ність дотримання Держав-них санітарних норм та правил «Влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей» \ 2019р
Постійно
директор , старша медична сестра, завгосп
Не потребує
8.
Проводити моніторингові спостереження з питань мотиваційного ставлення педагогів до свого здоров’я та здоров’я дітей.
Щорічно
директор, вихователь- методист, практичний психолог
Не потребує
10.
Висвітлювати питання формування здорового способу життя на сайті ЗДО «Дзвіночок»
Щорічно
директор , вихователь- методист
Не потребує
11.
Поповнити спортивне обладнання для занять з фізкультури. Забезпечувати косметичний ремонт спортивного майданчика та поповнити його спортивним обладнанням.
2019-2022
Директор
завгосп
15000 грн.
12.
Обладнати  покриття спортивного майданчика
2023
Директор
завгосп

Очікувані результати: 
покращення рівня фізичної підготовленості дітей дошкільного віку;
- підвищення якісних показників здоров’я дітей дошкільного віку;
- оптимальний рівень сформованості в дітей та педагогів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя;
- поповнення спортивного інвентаря для проведення занять з фізкультури;
- поповнення фізкультурного обладнання як в групових кімнатах так і на ігрових майданчиках.

II проект «Кадри»

Мета проекту – забезпечення умов для розкриття творчого потенціалу, самореалізації та самовираження всіх суб’єктів освітнього процесу; формування соціального замовлення на підвищення кваліфікації педагогів, виходячи з їх професійного  розвитку.
Завдання:                                                                                                                          - створити умови для саморозвитку і самореалізації працівників ЗДО;                        
- удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах закладу дошкільної освіти, так і в системі підвищення кваліфікації;                                          
- підвищувати якість та ефективність освітнього процесу через активне впровадження в практику роботи комп’ютерних технологій.                                            Пріоритети:                                                                                                    
- якісне управління освітнім процесом;                                                                           –  ефективність освітньої роботи;                                                                
 –  підвищення кваліфікації педагогічних працівників.                                                              
 -  зменшення відсотка плинності кадрів в колективі
 Заходи з реалізації проекту: 
№ п\п
Зміст роботи
Термін виконання
Виконавець
Очікуване фінансування (у тис.грн.)
1
Моніторинг якості професійної діяльності педагогів ЗДО (проведення  тестування, )
за потребою
 Директор
 Вихователь – методист, Практичний психолог
Бюджетні кошти
2
Відповідно до атестації  забезпечувати проходження курсів підвищення кваліфікації. Ведення зошита самоосвіти педагогів.
2019 -2023
Директор , Вихователь – методист, Педагоги
Бюджетні кошти
3
Сприяти забезпеченню  закладу дошкільної освіти  кадрами з фаховою освітою.
2019  -2020
Директор

4
Доукомплектувати дошкільний заклад необхідною комп’ютерною технікою.
-         Ноутбук – 1;
-         Комп’ютер -1;
-         Принтер – 1.
До 2023року
Директор, Вихователь – методист
Завгосп
Залучені кошти, допомога меценатів.
5
Проводити сертифікацію та  атестацію педагогів, як форму виявлення рівня кваліфікації, що спонукають до професійного вдосконалення.
2019  – 2023
 Директор, вихователь-методист
Педагоги
Бюджетні кошти
Департамент освіти
6
Спонукати педагогів до отримання повної  вищої освіти.
2019 - 2023
Директор
7.
Впроваджувати  ІКТ технології в освітній процес ЗДО.
2019 - 2023
 Вихователь-методист, всі Педагоги
Не потребує
8.
Здійснити поступовий перехід до інтегрованої освітньої діяльності в ЗДО.
2019 -2023
Вихователь-методист,  
Педагоги
Не потребує
9.
Підтримувати видавничу діяльність педагогів закладу.
2019 -2023
Директор , Вихователь – методист, Педагоги
Не потребує
10
Вивчати, узагальнювати та поширювати передовий досвід педагогів  закладу, матеріали висвітлювати в засобах масової інформації.
2019 -2023
Директор, Вихователь-методист
Не потребує
11
Забезпечити постійне оновлення сайту актуальною інформацією
2019 -2023
Вихователь-методист,  
Педагоги
Не потребує
12
Поповнити методичний  кабінет науково- методичною літературою, педагогічними  фаховими виданнями
2019 -2023
Вихователь-методист,  
Педагоги
Бюджетні кошти
Власні кошти
13
Повести тематичний цикл семінар, тренінг щодо впровадження в освітньо – виховний процес  LEGO – конструювання «Сприяння освіті"
2019 - 2023
Вихователь-методист,  
Педагоги
По факту
14
Провести з педагогами семінар на  тему: «Соціально -  фінансова освіта» Афлатот
2019 - 2023
Вихователь-методист,  
Педагоги
По факту
15
Започаткувати  проведення  конкурсів між
-         педагогічними працівниками
2019 - 2023
 Директор, вихователь-методист
Педагоги
Допомога меценат Власні кошти

Очікувані результати:
Високий професійний рівень педагогічних працівників.
75% оволодіння педагогами технологіями ІКТ, використання Інтернет ресурсів в професійній діяльності.
Достатня мотивація праці.
Позитивні зміни у якісному складі педагогічних кадрів.
Удосконалення знань про інноваційні методики та технології.
Відсутність яскравих проявів професійного вигорання.
Зменшення кількості занять, збільшення часу для самостійної діяльності дітей.

 IІІ проект «Виховання і розвиток особистості дитини»

 Мета проекту – забезпечити особистісне зростання кожної дитини з урахуванням її нахилів, здібностей, індивідуальних, психологічних та фізичних особливостей.

Завдання:
створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників;
підвищити ефективність ігрової діяльності та пізнавально-гуманітарної роботи;
здійснювати особистісно-орієнтованого підхід у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;
надавати кваліфіковану допомогу дитині у формуванні вмінь та навичок, необхідних для продовження освіти в школі;
створити оновлене матеріально-технічне забезпечення закладу відповідно до вимог часу;
надавати якісні додаткові освітні послуги ( пізнавальний, художній розвиток, хореографія, предметно-практична діяльність).

Пріоритети:
інтелектуально-пізнавальний, соціально-моральний, мовленнєвий, художньо-естетичний розвиток дошкільника.

 Заходи з реалізації проекту:
Зміст роботи
Термін виконання
Виконавець
Очікуване фінансування (у тис.грн.)
Інтелектуально-пізнавальний розвиток
1.
Поповнювати розвивальне предметне середовище в групових кімнатах згідно з Типовим переліком обов’язкового обладнання.
По мірі необхідності
Педагоги
Спонсорські кошти
2.
Створити осередок для ігор типу «Лего» в старших  групах .
2019- 2022
Педагоги
10000
3.
Продовжити практику проведення в ЗДО свят та розваг народознавчого спрямування.
Щорічно
Вихователь-методист, педагоги
4.
Розробити інтелектуальні карти відповідно до блочно-тематичного планування
2019-2021
Вихователь-методист, творча група педагогів
Не потребує
5.
Впроваджувати нові форми, методи та засоби роботи для підвищення пізнавальної активності дітей.
Постійно
Педагоги
Не потребує
6.
Розробити систему занять  та дидактичне забезпечення для роботи з вивчення віршів за допомогою мнемотехні
2019-202
Вихователь-методист, педагоги
2500
7
Використовувати ІКТ у роботі з дітьми дошкільного віку
Постійно
Педагоги
8
Розробити відеопрезента-ції, презентації пізнаваль-ного характеру відповідно до блочно-тематичного планування
2019-2022
Вихователь-методист, педагоги
Соціально-моральний розвиток
1.
Розробити  картотеку інтегрованих занять для дітей, спрямованих на розвиток родинно-побутової та соціально-комунікативної компетенції
2018-2022
Вихователь-методист, педагоги
Не потребує
2.
Розробити дидактичне забезпечення інтегрованих занять спрямованих на формування основ духовно-моральних якостей.
2019-2022
Вихователь-методист, педагоги
1500
3.
Удосконалювати роботу з формування у дошкіль-ників правової культури.
2019-2022
Вихователь-методист
Не потребує
Мовленнєвий розвиток
1.
Розробити систему роботи з навчання дітей розпові-данню за сюжетними картинами А.М.Богуш «Запрошуємо до розмови».
2019-2019
Вихователь-методист, педагоги
Не потребує
2.
Продовжувати впроваджувати в практику роботи з дітьми шляхом дослідницької діяльності
2019-2022
Педагоги
3.
Поповнити групові осередки портретами видатних письменників, поетів, художників України
2019
 Директор, вихователь-методист
1000
Художньо-естетичний розвиток
1.
Продовжувати використовувати на заняттях з образотворчої діяльності нетрадиційні техніки зображувальної діяльності.
2019-2023
Педагоги
забезпечення матеріалом -батьки
2.
 Продовжити  впроваджувати музейну педагогіку
2019- 2023
Педагоги
 Спонсорські кошти

забезпечення матеріалом -батьки
3.
Оформляти тематичні виставки робіт дітей та батьків.
Постійно
Вихователь-методист, педагоги
Не потребує
4.
Сприяти роботі образотворчого  гуртка «Вмілі ручки»
Щорічно
Керівник гуртка
5.
Забезпечити діяльність хореографічного гуртка
Щорічно
Керівник гуртка
6.
Поповнити костюмерну дошкільного закладу новими костюмами для ігор -  драматизацій, театральні куточки в групах новими видами театрів.
2019-2023
Директор
7.
Проводити в ЗДО виставки  предметів народного декоративно-ужиткового мистецтва народів Поділля
2019-2022
Вихователь-методист, педагоги
Не потребує 

Очікувані результати:

розвиток інтелектуальної сфери дошкільників як інтегрованого психічного явища, яке включає ряд пізнавальних процесів;
інтенсифікація сенсорного, математичного, мовленнєвого, естетичного, соціального розвитку дітей;
висока пізнавальна діяльність дошкільників, формування в них позитивної соціальної поведінки в суспільстві, розвиток самостійності;
розвиток мовленнєвої, предметно-практичної компетенції.

ІV Проект «Соціально -  психологічний  супровід  освітнього процесу »
Мета проекту:    
- поповнити особистісний та інтелектуальний розвиток дітей, захист психічного здоровя шляхом здійснення психологічної  експертизи і діагностики, соціально -  психологічної корекції профілактики, соціальної реабілітації, психологічної  просвіти всіх учасників освітнього процесу.
Завдання:                                                                                      
 - підвищити ефективність діяльності   практичного психолога шляхом використання соціально -  педагогічних та психологічних технологій.                                                           
 – забезпечити якісний психологічний  супровід процесу та виховання дітей.                         
– орієнтувати роботу  практичного психолога на  соціально – психологічну профілактику негативних явищ в дитячому середовищі, профілактику девіантної  і ризикової поведінки  дітей.
Пріоритети:

побудова освітнього простору на основі принципу гуманізму;
розробка розвиваючих, корекційних програм навчання та виховання.

Заходи з реалізації проекту:
№ з/п
Зміст заходу
Термін виконання
Виконавець
Очікуване фінансу­вання (у тис.грн.)
1
Забезпечення  методичного кабінету    ліцензованими програмами комплексної комп’ютерної діагностики особистості
2019-2022
Директор
Благодійні внески
2
Запровадження системного проведення соціально-  фінансових досліджень щодо актуальних питань розвитку вихованців на різних вікових етапах та виявлення найбільш болючих проблем навчання і виховання
Постійно
Практичний психолог
Не потребує
3
Проведення діагностики готовності дітей до шкільного навчання
щорічно
Практичний психолог
Не потребує
4
Використання прийому випереджувального навчання при підготовці дітей до школи
2019-2023
Практичний психолог, педагоги
Не потребує
5
Використання нетрадиційних форм роботи (казкотерапія, піскотерапія) під час адапта-ційного періоду дітей в ДНЗ
постійно
Практичний психолог
Не потребує
6
Проведення циклу тренінго-вих занять для всіх учасників освітнього процесу «Емоцій-не благополуччя учасників освітнього процесу»
постійно
Практичний психолог
Не потребує
7
Проведення циклу тематич-них семінарів «Формування сучасного іміджу сучасного педагога»
2019-2023
Практичний психолог
Не потребує
8
Подання матеріалів з досвіду роботи в періодичні видання
2019-2023
Практичний психолог

Очікувані результати:

створення особистісної траєкторії розвитку кожної дитини;
набуття здатності дітьми будувати морально-етичні взаємовідносини з однолітками, виявляти активний пізнавальний інтерес до оточуючого світу;
неконфліктна адаптація учасників освітнього процесу до суспільних змін, збереження їх психосоматичного здоров’я;
соціально-педагогічний патронат та психологічний супровід дітей вразливих категорій.

V проект «Дошкільний заклад – сім’я. Педагогіка партнерства.»

Мета проекту – підвищити авторитет і роль сім’ї у вихованні і соціалізації дітей дошкільного віку, формувати сучасну педагогічну культуру батьків.

Завдання:

будувати довіру між всіма учасниками освітнього процесу на основі педагогіки партнерства;
забезпечити участь батьків у формуванні освітньої політики ЗДО;
підвищувати рівень професійної компетентності педагогічних працівників із питань організації взаємодії закладу і сім’ї;
підвищувати рівень педагогічної культури батьків;
реалізовувати навчальну роботу з дітьми на підставі особистісної та соціально орієнтованої моделі спілкування у тріалі «педагог – дитина – батьки».

Пріоритети:

піднесення на якісно новий рівень роботи педагогічного колективу дошкільного закладу з батьками вихованців


№ з/п
Зміст заходу
Термін виконання
Виконавець
Очікуване фінансу- вання (у тис.грн.)
1
Надання додаткових освітніх послуг з пізнавальної, художньої та предметно-практичної діяльності, хореографії.
2019-2023
Директор
Не потребує
2
Батьківська конференція «Готовність сім’ї та дитини до навчання в школі»
щорічно
Директор, вихователь-методист
Не потребує
3
Діяльність консультатив-ного центру для батьків
Протягом року
Вихователь- методист, педагоги
Не потребує
4
Залучення батьків до офор-млення ландшафтного дизайну групових майданчиків  ЗДО
Щорічно
Директор, батьківські комітети
спонсорські кошти
5.
Залучення батьків до облаштування спортивного майданчика та відкритого басейну.
щорічно
Директор, батьківські комітети
Спонсорські кошти
5.
Проведення конкурсів, виставок
Щорічно
Директор, вихователь-методист
Не потребує
6.
Проведення майстер-класів для батьків.
Постійно
Педагоги 
Спонсорські кошти
7.
Проведення фестивалю «Співоча родина»
Щорічно
Директор музкерівники
8.
Залучення батьків до участі в освітньому процесі групи, розвагах, святах
Протягом року
Педагоги ЗДО
Не потребує
9.
Проведення спортивного свята «Тато, мама і Я – спортивна сім’я»
Щорічно в день сім’ї
Інструктор з фізвиховання, педагоги, батьки
10
«Ефективне спілкування батьків з дітьми» психологічні тренінги
2019-2023
Директор, вихователь- методист, практичний психолог
11.
Пропаганда кращого досвіду сімейного виховання через сайт ЗДО.
2019-2023
Директор, вихователь- методист

Очікувані результати:

піднесена на якісно новий рівень робота педагогічного колективу з батьками вихованців;
належний рівень педагогічної культури батьків;
зорієнтованість батьків на виховання і розвиток дитини;
наявність доброзичливої атмосфери між працівниками ЗДО і батьками.

VІ. Проект  «Матеріально-технічне забезпечення»

Мета проекту: забезпечення в   закладі дошкільної освіти належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог.

Завдання проекту:

забезпечити відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних та пожежних вимог безпечні умови для життєдіяльності в закладі;
провести комплекс енергозберігаючих заходів;
поліпшити умови експлуатації та утримання будівлі дошкільного навчального закладу;
створити сприятливі та комфортні умови для організації навчально-виховного процесу;

Пріоритети проекту:

здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази ЗДО з урахуванням нормативних вимог.


з/п
Зміст заходу
Термін
виконання
Виконавець
Очікуване фінансу- вання (у тис.грн.)
1.
Проводити технічний аналіз стану приміщення  закладу з метою встановлення реального становища та визначення необхідності проведення ремонтних робіт
Щороку

Директор
Завгосп  
Робітник з обс.будівель
Підрядник
Бюджетні  кошти
2.
Провести інвентаризацію
майна та стану технологічного обладнання харчоблоку,складів і підсобних приміщень, твердого та м’якого інвентарю
2019-2022

Директор
Завгосп
По  факту
3.
Встановити пожежну сигналізацію.
2019-2021
  
Директор
Завгосп

Бюджетні
кошти
Управління освіти
Підрядник
4.
Проводити із залученням відповідних спеціалістів обстеження покрівель з метою визначення їх дефектів та проведення відповідних ремонтних робіт
2019 – 2023


Директор, Завгосп  
Підрядник
Управління освіти
5.
Встановити крани на регістра системи опалення 1 поверху з метою ефективного використання теплової енергії
2019-2023
  
Директор, Завгосп  
 Бюджетні
кошти
Управління освіти
6.
Проводити оновлення технологічного обладнання  (електроплита, пральна машинка, газова плита , пароконвектор,м’ясорубка,електроплита)
2019-2023
 Директор, Завгосп  
        Бюджетні
кошти
Управління освіти
Кошти меценатів
7.
Провести ремонт медичного кабінету.
2019- 2023
Директор
Завгосп
По факту
 8
Провести заміну  посуду по групах та кухонного інвентарю
2019-2023
Директор
Завгосп
 Бюджетні
кошти
Кошти меценатів
9.
Проводити заміну дитячих стільчиків

2019-2023
  
Директор, Завгосп  
 Бюджетні
кошти
Кошти меценатів
10.
 Провести капітальний ремонт фасаду із  утепленням ЗДО
 2019 - 2023
Директор
Завгосп
Підрядник
Бюджетні
кошти
Управління освіти
Кошти меценатів
11.

Провести капітальний ремонт паркану навколо ЗДО
2019-2023

Директор, Завгосп
 Бюджетні
кошти
Управління освіти

12.
Продовжити заміну освітлювальних приладів на енергозберігаючі

2019-2023р
 Директор
Завгосп
 Бюджетні
кошти
Управління освіти
Підрядник
Кошти меценатів
13.
Провести капремонт освітлення території ЗДО.
2019-2023
Директор
Робітник з обс.будівель Завгосп Робітник з обс.будівель
Підрядник
 Бюджетні
кошти
Управління освіти
Підрядник
Кошти меценатів
 14
 Оформлення музею «Іграшки»
 2019 -2023
 Директор
Батьки
Педагоги
  
Кошти меценатів
Бюджетні
15.

Встановити пожежний гідрант ЗДО 
2019-2023
  
Директор
Завгосп
 Бюджетні
кошти
Управління освіти
Підрядник
16.

Провести капітальний ремонт веранди  із реконструкцією під ресурсну кімнату та методичний кабінет  ЗДО
2019-2023

Директор
Завгосп Робітник з обс.будівель
 Бюджетні
кошти
Управління освіти
Підрядник

17.


Провести капітальний ремонт веранди із  заміною вікон та  дверей на металопластикові на харчоблоці
2019-2023

Директор
Завгосп
Робітник з обс.будівель
 Бюджетні
кошти
Управління освіти
Підрядник
18.
Провести   капітальний ремонт  ХОЛ У  ЗДО
 2019-2023


Директор
Завгосп
Робітник з обс.будівель
Підрядник
 Бюджетні
кошти
Управління освіти
Кошти меценатів
19.
Провести капітальний ремонт кабінетів:
-         Завгоспа;
-         Кладової для зберігання продуктів харчування;
-         Кладової  для зберігання овочів та  фруктів.
2019-2023

Директор
Завгосп
Робітник з обс.будівель
Підрядник
 Бюджетні
кошти
Управління освіти

Кошти меценатів
20




Провести капітальний ремонт коридору «Фіалка»



2019 – 2023





Директор
Завгосп


Активна батьківська громадськіст
Підрядник
  Бюджетні
кошти
Управління освіти
Кошти меценатів
21


Провести капітальний
ремонт коридору «Ромашка»


2019 -2023  

Директор
Завгосп
Активна батьківська громадськіст
Підрядник
Бюджетні
кошти
Управління освіти

Кошти меценатів

22


Провести заміну асфальтового покриття на території дошкільного закладу

2019-2023
 Директор
Завгосп
Активна батьківська громадськіст
Підрядник
Бюджетні
кошти
Управління освіти
Кошти меценатів
23

  Капітальний ремонт воріт ЗДО
2019 - 2023

Директор
Завгосп
Активна бать
 Бюджетні
кошти
Управління освіти
24
Поновлення обладнання дизайну території ЗДО:
- ігрових  майданчиків
- спортивного майданчика
- Зелених насаджень
- квіткових  клумб
- декоративних  зон
2019-2023
Директор
Завгосп
Педагоги
Активна батьківська громадськіст
 Бюджетні
кошти
Управління освіти
Кошти меценатів
25
Заміна лічильників ЗДО
-         Тепловий;
-         Електричний;
-         Водяний.
2019-2023
Директор
Завгосп

Бюджетні
кошти
Управління освіти


26
Забезпечення ЗДО канцелярськими товарами
2019 - 2023
Директор
Завгосп
Педагоги
Активна батьківська громадськіст
Бюджетні
кошти
Кошти меценатів
Власні кошти
27

Забезпечення закладу протипожежним, рятувальним  обладнанням
2019 - 2023

Директор
Завгосп
Бюджетні
кошти
Управління освіти

28
Реконструкція системи опалення та водопостачання
2019 - 2023
Директор
Завгосп
Підрядник

Активна батьківська громадськіст
   Бюджетні
кошти
Управління освіти
29
Реконструкція  альтанок
2019 -  2023
Директор
Завгосп
Підрядник

Робітник з обс.будівель
Бюджетні
кошти
Управління освіти
30
Заміна парканчиків між груповими майданчиками
2019 -  2023
Директор
Завгосп
Активна батьк громад
Бюджетні
кошти
Кошти меценатів
Власні кошти

                                             Очікувальні результати:  

відповідність приміщень та території ЗДО «Дзвіночок» сучасним санітарно-гігієнічним, інженерно-технічним та пожежним вимогам умов навчання та життєдіяльності;оновлення матеріально-технічної бази ЗДО.


2019 – 2023

 На виконання Закону України «Про освіту» та з метою широкого інформуваннягромадськості про діяльність дошкільного навчального закладу, забезпечення принципу прозорості та доступності інформації про освіту                                                                                                                                                   
НАКАЗУЮ:

1.     Затвердити  Положення про офіційний  Веб – сайт ЗДО №1 «Дзвіночок»;
2.     Призначити   головним     адміністратором  закладу дошкільної освіти №1 «Дзвіночок Гонтову    Анну  Анатоліївну;
3.     Призначити відповідальних за функціонування офіційного Сайту та  його систематичне інформаційне наповнення: Зінькову Катерину  Георгіївну та Сидоренко   Альону  Володимирівну.
4.     Відповідальним  особам забезпечити якісне функціонування офіційного Веб – сайту та його систематичне інформаційне оновлення та наповнення
                                                                                (Постійно)
5.     Здійснювати систематичний  контроль за  станом наповнення сайту та оновлення інформації  та оновлення інформації на  ньому.
                                                                                 (Постійно)
6.     Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.

       Директор ЗДО №1 _____________  О.А. Рудяк



________________________________________________________________________________________________________________

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ЖМЕРИНСЬКОЇ  МІСЬКОЇ  РАДИ
                                    ЗАКЛАД   ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
                                         №1 «ДЗВІНОЧОК»

                              __________________________________________
                         23100, м. Жмеринка, вул.Барляєва 13, тел. 2-22-53 е- таіl: dnz1_dzvinochok@ukr.net                                                         
 Звіт Керівника

Рудяк Олени Анвіатоліївни  перед колективом та   громадськістю  за 2018 – 2019 навчальний  рік.                     Даний звіт розроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 року№178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно – технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю»
Мета:
Подальше утвердження відкритої і демократичної державно – громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю,  за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.
Завдання звітування:
1.    Забезпечити прозорість та відкритість, демократичність управління навчальним закладом.
2.    Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.
Загальна характеристика
 Дошкільний навчальний заклад №1 « Дзвіночок» Жмеринської міської ради:
-         Знаходиться за адресою: м. Жмеринка, вул. Барляєва 13, електронна пошта dnz1dzvinohok@ukr.net
-         Сайт закладу дошкільної освіти  розміщений за адресою:
Alenarudiak111@gml.com
-         Функціонує заклад з - 1938 р
-         Проектна потужність – 136 дітей
-         Здобувають освіту – 131 дитина
-         Режим роботи – 10,30 годин, п’ятиденний з 7.30 – 18.00 ( крім вихідних суботи - неділі та святкових;
-         Мова навчання українська;
-         Загальна площа закладу – 992 м.кв.
-         Опалювальна площа – 939,8 згідно робочого проекту  - 1229
-         Площа території що прибирається , згідно технічної документації  - 4266 м. кв.
-         Електроплит – 1
-         Електр бойлерів – 4
-         Газових плит – 3
-         Пральна машинка – 1
-         Кількість холодильних установок  - 4.
Загальна кількість груп – 4;
З них:
-         Група «Соняшник»  для дітей віком до 3 років, з перебуванням  10.30 годин – 24 особи;

-         Група «Джунглі» для дітей молодшого віку перебуванням 10.30 годин – 33 особи;

-         Група «Ромашка» середнього дошкільного віку  з інклюзивним супроводом з перебуванням 10.30 годин – 33 особи;

-         Група «Фіалка» старшого віку з перебуванням 10.30  годин – 41 особа.
-         Заклад відвідують: хлопчиків – 52, дівчаток – 79.

Групи комплектуються переважно у червні – серпні. Укомплектованість згідно з віком дітей, індивідуальними та фізичними потребами. Групові кімнати затишні, приємні, для споглядання, обладнанні сучасними меблями, ігровими осередками, розвивальними дидактичними матеріалами. Заклад  має необхідні умови для вирішення загально – освітніх , фізкультурно – оздоровчих заходів. Розвивальне середовище ДНЗ відповідає інноваційними вимогам та організовано з  урахуванням інтересів  дітей  їх віковим особливостям: створені комфортні, сприятливі умови для розвитку вихованців в самостійній і спільній діяльності. У закладі існують: 3 – телевізори,  1 – проектор, комп’ютерна техніка.
Оснащені прогулянкові та спортивні майданчики для кожної вікової групи, облаштовані пісочниці, гойдалки тощо.
Дошкільний навчальний заклад «Дзвіночок» здійснює свою  діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів  України;
-         Конституції України
-         Закону України «Про дошкільну освіту»
-         Закону України «Про освіту»
-         Базового компоненту дошкільної освіти
-         Закону України «Про цивільну оборону»
-         Закону про охорону дитинства № 2402 – від 26.04.2004р.
-         Закону України «Про працю»
-         Закону  України «Про відпустки»
-         Положення про дошкільний навчальний заклад затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305;
-         Конвенції ООН про права дитини;
-         Положення про атестацію педагогічних кадрів України зі змінами та доповненнями Наказ № 930  від 06.10.2010р.
-         Інструкція про ділову документацію в дошкільному закладі.
-         Типовий перелік обовязкового обладнання навчально- наочних посібників та іграшок Наказ МОНУ № 509 від 11.03.2002.
-         Методичні рекомендації «Підбір і використання іграшок для дітей раннього віку.
-         Інструктивно – методичні рекомендації, «Організація фізкультурно – оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах» - лист  МОН України від 02.09.2016 р № 1/9 ого – 454 – методичні рекомендації, щодо вихованців. Освітніх програм
«ДИТИНА» «СОЦІАЛЬО – ФІНАНСОВА ОСВІТА» «ЛЕГО».
-         А також відповідно власного СТАТУТУ, колективного договору та річного плану роботи ДНЗ №1.
-         Діяльність закладу направлена на реалізацію освітніх завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного  здоровя, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності впроваджувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердження.
-         Головною метою роботи дошкільного закладу є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреби громадян у нагляді, догляді та оздоровлення дітей, створення умов для їх фізичного розумового та духовного розвитку.
-         Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на начальний рік та період оздоровлення.
-         Навчальний рік у дошкільному закладі починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року.( 9 місяців).
-         З 1 червня по 31 серпня оздоровчий період у дошкільному закладі проводиться оздоровлення дітей.
-         План роботи схвалюється педагогічною радою закладу затверджується директором і педагогічним колективом, ознайомлення громадськості та батьків ДНЗ постійно поповнюється матеріалами на сайті.
 Порядок прийняття до ДНЗ №1 «Дзвіночок»
-         Внесення  до Реєстру підлягає наступна інформація про дітей,  які будуть  відвідувати ДНЗ
а). про дитину:
-   прізвище, імя по батькові;
-   дата народження;
-  адреса проживання;
-  серія та номер свідоцтва про народження;
-  інформація про пільгову категорію ( за наявності);
-         Навчальний заклад який має відвідувати
-         Згідно електронної черги;
-         За наявності заяв батьків,
-         Методичної довідки про стан здоровя дитини;
-         Листок щеплень дитини;
-         Свідоцтво про народження дитини із припискою;
-         За наявності документів, що засвідчують про пільгову категорію.


               КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:
Колектив ДНЗ №1 «Дзвіночок» згідно штатного розкладу 29 – штатних одиниць, з них: - педагогічного персоналу – 13 осіб:
Директор – 1, вихователь – методист - 1; вихователі – 8; музичний керівник -1; інструктор з фізкультури – 1; асистент вихователя.
-         З вищою освітою – 6 педагогів;
-         З неповною вищою освітою – 7 педагогів.
Однак, залишається невирішеною проблема – забезпечення дошкільного навчального закладу кваліфікованими кадрами – логопедом, психологом, дифектологом, реабілітологом.
                АТЕСТАЦІЯ
Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безпосередньою системою підвищення кваліфікації педагогічних кадрів на рівні обласного Департаменту ВОДА.
Так у 2018 році пройшли курсову перепідготовку 3 педагоги:
-         Нестерук Н.О.
         Вітвіцька М.Д.
-         Росовська Т.В.
Атестація педагогічних працівників проводилась згідно перспективного плану, відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України   від 06.10.2010 № 930, на підставі наказів керівника закладу;
-         В 2018 – 2019 році в навчальному році атестувались:
-         Вітвіцька М.Д. – вихователь І – молодшої групи
-         Мазур К.М – вихователь І – молодшої групи
-         Росовська Т.В. вихователь ІІ – молодшої групи
-         Нестерук Н.О. вихователь середньої інклюзивної групи.
Відповідно до графіка проведення атестації вивчалась система роботи на основі комплексної оцінки професійної діяльності та загальної культури педагогів, проводились співбесіди з питань самоосвітної діяльності, вивчалась їх документація та рейтинг серед колег, вихованців батьків.
За результатами атестаційної комісії:
-         Вихователям Вітвіцькій М.Д. та Нестерук Н.О.–пітверджено 11 т. р;
-         Вихователям Мазур К.М. та Росовській Т.В. – присвоєно11 т.р

У 2018 – 2019 році педагогічний колектив працював творчо і відповідально. Адмінінстрації закладу вдалося охопити оперативним контролем стан підготовки до навчального року, виконання вимог режиму в ДНЗ, організацію роботи по безпеці життєдіяльності учасників освітнього процесу. Під час проведення педрад,  семінарів використовувались інтерактивні  методи  навчання педагогів: дискусії ділові ігри, зустрічі з іншими дошкільними закладами. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до проблемного вивчення питань, що висвітлювались, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло збільшенню самооцінки.
Педагогічний колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував в навчальному режимі, використовуючи різні спеціальні  оздоровчі заходи.
Моніторинг рівня засвоєння вимог базової програми всіх вікових груп є основним показником  педагогів та усьому колективу у цілому. За результатами діагностики дошкільників  по засвоєнню  програм «Дитина», Соціально – економічної програми «Афлотот», «ЛЕГО», рівень знань дітей, які відвідують ДНЗ мають високий та достатній  рівень успішності.
 Так, згідно плану освітньої роботи на  протязі навчального року дошкільний навчальний заклад приймав участь у різних акція, відкритих заходах:
-         «Подорож у Країну Здоровя»
-         Всесвітній ДЕНЬ ЗАРЯДКИ
-         Акція «Щаслива лапа»
-         Акція «Серце до серця»
-         Акція «Вода – це життя»
-         Акція «Допоможи безпритульним тваринам»
-         Участь у конференції «Біла ворона»
-         Участь у колегії «Дошкілля Жмеринки Територія Успіху для кожної дитини»
-         Участь у сприянні освіти Архітектурний фестиваль Професії майбутнього місто залізничників
-         Педагоги нашого закладу були активними учасниками Батлу Жмеринського довкілля
-         Виготовлення посібника до Сталого розвитку                                                    « Сортуємо сміття»
-         Конкурс Крейдою на асфальті.
-         День Іменинника.
-         Ти, Я і  Афлотот.
Успішним  був тиждень «Композицій з ЛЕГО»
В  центрі уваги педагогічного колективу перебувало забезпечення формування у кожної дитини перед вступом до школи мінімального освітнього ядра та створення передумов для її безболісної адаптації до нового соціального середовища.
                    
                      ОРГАНІАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ
Організація харчування в дошкільному навчальному закладі №1 «Дзвіночок» здійснюється згідно вимогам «Інструкції з  організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України згідно «Норм харчування у навчальних закладах», затверджених  Постановою КМУ від 22.11. 2004 року № 1591, а наказу міністерства освіти і науки України  від 21.22.2002 р № 667 «Про затвердження порядку  встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних та інтернат них навчальних закладах»
Так у 2018 – 2019 рр. оплата за харчування у ДНЗ №1 складала:
-       Ясла – 10.50 грн
-       Сад – 12.50 грн.
З них 60% сплачують батьки, 40 % - за рахунок місцевого бюджету.
-         Діти малозабезпечених сімей – звільняються від сплати;
-         Діти, багатодітних сімей 3 – осіб мають пільгу 50% від суми;
-         Діти, позбавлених батьківського піклування та опікою – звільняються від сплати;
-         Діти, потерпілих ЧАЄС – звільняються від сплати;
-         Діти, інваліди звільняються від сплати.
-         Діти батьків інвалідів І – ІІ групи.

Умови для організації харчування задовільні. Харчоблок має необхідне  приміщення, забезпечений проточною, гарячою  водою. Оснащений необхідним технологічним обладнанням, яке знаходиться в робочому стані.
За бюджетні кошти замінено виробничі столи та необхідне господарче обладнання.
Була придбана необхідна кількість дезінфікуючих засобів за рахунок бюджетних коштів.
Продукти у ДНЗ  завозяться своєчасно згідно Тендеру постачальника. Щопонеділка завгоспом подається заявка на продукти харчування згідно перспективного меню затвердженим ДЕРЖСПОЖИВСЛУЖБОЮ.
З боку аджмінінстрації здійснюється чіткий контоль, термінами реалізації продуктів харчування, дотримання санітарно – гігієнічних правил, про що свідчать записи у щоденниках контролю.
На харчоблоці знаходиться достатня кількість обладнання:
Газові плити – 2
Електроплита – 1
Електромясорубка - 1
Холодильники – 4 ( для мясних, рибних та молочних продуктів)
Харчоблок забезпечений необхідним кухонним обладнанням та посуду із необхідним маркуванням.
З метою забезпечення збалансованого різноманітного харчування дітей в дошкільному закладі складене примірне двотижневе перспективне меню до якого розроблена картотека страв.
Діти отримують різноманітне харчування а саме:
М'ясо, м'ясо продукти, молочні, кисломолочні продукти, масло вершкове, сметану, яйця. Найважливішою умовою правильної організації дітей є суворе дотримання санітарно – гігієнічних вимог на харчоблоці та процесу приготування та зберігання їжі.  З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів та правил, особистої гігієни.
Аналіз норм харчування показав:\
-         Мяса – 100%
-         Риба - 78%
-         Молока -62%
-         Овочів – 72%
-         Фруктів – 40%

                      Медичне обслуговування
Керуючись санітарними правилами для дошкільних навчальних закладів було проведено аналіз захворюваності  дітей за 2018 – 2019 н.р. захворюваність складала 1020 днів. Збільшилась кількість випадків на гострі респірараторні інфекції, зменшилась захворюваність пневмонією. Відсутні такі захворювання як гострі – кишкові, та травмування у дошкільному закладі. Для зниження захворюваності ведеться клопітка робота.:
-         Систематичне щеплення дітей
-         Дотримання вимог санітарії
-         Здійснення загартування вихованців
-         Організація фізичного виховання
-         Чітке дотримання режиму організації, роз’яснювальної  роботи, профілактики роботи з дітьми та батьками,профілактики захворювання
-         Взаємодія мед сестри дошкільного закладу з дитячою поліклінікою.
-         Проведена оцінка фізичного розвитку:
І – група – 91 дитина
ІІ – група – 40
ІІІ - 1
Чинне місце  у забезпеченні достатньо – рухової активності  посіли прогулянки. Наявність свіжого повітря, дають гарний ефект, внаслідок чого зменшилась  кількість захворюваності дітей. Робота з оздоровлення здійснюється в поєднанні з природою , адже дитина – це частинка природи. У всіх вікових групах є багато зелені, акваріуми, яка викликає позитивні емоції дітей у будь – яку пору  року, особливо взимку вона запобігає серцево – судинної системи, підвищує працездатність і зрештою це чисті – легені дітей.
            МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНА БАЗА
Життя вимагає постійних реконструкцій та оновлень, Це питання є одним із основних у діяльності завідувача. Багато проблем ми вирішуємо, але є проекти з великими фінансовими затратами. Впродовж  2018 – 2019 навчального року поліпшення матеріально – технічної бази відбувалось переважно   за рахунок коштів місцевого бюджету.
Кошти використані  щодо покращення  матеріально – технічної бази ДНЗ №1 за 2018 н.р.

Виконанні заходи по підготовці 2018 н.р.
Суми використаних коштів
1
Поточний ремонт груп
«Фіалка»
«Ромашка»


 100.000.грн
Підрядним способом
2
Миючі засоби
35470.00

3
Канцелярські товари
5 203

4
Посуд
19535.00

5
Господарчі товари
28.200

6
Вогнегасники
1260.00

7
Електорообладнання
9000.00

8
Матеріали для поточного ремонту
127863,36

9
Мякий інвентар
35000.00

10
Меблі
32.520

11
Медикаменти
1300.00

12
Металопластикові вікна
76.500

13
Встановлення обладнання для захисту від блискавок
100.000

14
Послуги
23850.00

15
Преса
3.200



Кошти використані  щодо покращення  матеріально – технічної бази ДНЗ №1 у 2019 році
Виконанні заходи по підготовці  2019 н.р.

Видатки
Виконанні заходи по підготовці  2019 н.р.
Суми використаних коштів
1
Преса
Червень
4594.00

2
Канц. товари
Січень - травень
2741.00

3
Миючі засоби
Січень - квітень
10000.00

4
Кухонне приладдя, посуд
Березень
26474.00

5
Господарчі товари
Січень –
травень
4410

6
Компютене обладнання
Травень
15000.00

7
Медикаменти
Квітень 
3350.00







Також батьками  груп  «Соняшник»  та « Фіалка» було придбано телевізор та принтер, які взяті на баланс дошкільного закладу.
За підсумками роботи колективу у продовж навчального року можна зазначити, що поставлені завдання в цілому виконанні.
Успіх дитячого садка – це не мої особисті успіхи, а успіхи всього колективу, це – успіхи нашого  закладу.

Висловлюю подяку всім хто причетний до навчально – виховного процесу та матеріально – технічного забезпечення діяльності нашого закладу і допомагає у здійсненні всіх тих цілей і завдань, які ставить перед собою весь колектив.

Коментарі